2021 год, материалы XII Международного научно-практического семинара
Постоянная ссылка для этой коллекции
Просмотреть
Показать 2021 год, материалы XII Международного научно-практического семинара по ключевым словам "беларускамоўная лексіка"
Сейчас показывают 1 - 3 из 3
Результатов на странице
Параметры сортировки
- ЭлементАбуджэнне ўласнай маўленчай актыўнасці дзяцей сярэдняга дашкольнага ўзросту сродкамі беларускай мастацкай літаратуры(БарГУ, 2021) Шаўко, С. А.Артыкул прысвечаны праблеме далучэння дзяцей дашкольнага ўзросту да беларускай культуры і выхаванню ў дзяцей любові да беларускай мовы, мастацкай літаратуры. Актуальнасць праблемы звязаная з пошукам педагагічных сродкаў, накіраваных на развіццё маўленчай актыўнасці дзяцей сярэдняга дашкольнага ўзросту. У артыкуле прыводзіцца аналіз сучасных даследаванняў у галіне моўнага і лінгвістычнага развіцця дзяцей дашкольнага ўзросту ў сітуацыі блізкароднаснага руска-беларускага білінгвізму. Аўтар артыкула прадстаўляе вопыт выкарыстання сеансаў актывізуючых зносін у рабоце па далучэнні дзяцей сярэдняга дашкольнага ўзросту да беларускай мовы, па развіцці ўласнай маўленчай актыўнасці з дапамогай беларускай мастацкай літаратуры. У артыкуле аўтарам апісваюцца метады і сродкі развіцця беларускага маўлення дзяцей, пры гэтым мэтай з’яўляецца абуджэнне ўласнай маўленчай актыўнасці дзяцей сярэдняга дашкольнага ўзросту сродкамі беларускай мастацкай літаратуры. The article is devoted to the problem of introducing preschool children to Belarusian culture and educating children to love the Belarusian language and fiction. The relevance of the problem is connected with the search for pedagogical tools aimed at the development of speech activity of children of middle preschool age. The article analyzes the current research in the field of language and linguistic development of preschool children in the situation of closely related Russian-Belarusian bilingualism. The author of the article presents the experience of using sessions of activating communication in the work on introducing children of middle preschool age to the Belarusian language, on developing their own speech activity with the help of Belarusian fiction. In the article, the author describes the methods and means of developing the Belarusian speech of children, while the goal is to awaken their own speech activity of children of middle preschool age by means of Belarusian fiction.
- ЭлементАрганізацыя камунікатыўнага беларускамоўнага асяроддзя праз гульнявую дзейнасць(БарГУ, 2021) Маруцік, І. С.У артыкуле раскрываюцца асноўныя падыходы стварэння гульнявога камунікатыўнага асяроддзя, якое з’яўляецца адным з эфектыўных сродкаў увядзення беларускамоўнай лексікі ў гутаркавую мову дзяцей. The article reveals the main approaches to creating a playful communicative environment, which is one of the most effective means of introducing Belarusian-language vocabulary into the spoken language of children.
- ЭлементВыкарыстанне фальклору ў розных відах дзейнасці для развіцця маўлення дзяцей дашкольнага ўзросту(БарГУ, 2021) Цалко, Т. А.У артыкуле прадстаўлены вопыт работы дзяржаўнай установы адукацыі «Дашкольны цэнтр развіцця дзіцяці г. Мазыра» па выкарыстанні фальклору па далучэнні дзяцей дашкольнага ўзросту да беларускай мовы, раскрытыя эфектыўныя формы работы па гэтым напрамку. Вынікі працы сведчаць аб тым, што выхаванцы называюць і правільна прамаўляюць беларускія словы, пераказваюць кароткія казкі і творы як знаёмыя, так і ўпершыню пачутыя. The article presents the experience of the state educational institution “Mozyr Preschool Child Development Center” on the use of folklore to introduce preschool children to the Belarusian language, reveals effective forms of work in this area. The results of the work show that the pupils call and correctly pronounce Belarusian words, retell short fairy tales and works both familiar and first heard.