2022 год Выпуск 11.
Постоянная ссылка для этой коллекции
Просмотреть
Показать 2022 год Выпуск 11. по автору "Brusevich, A. A."
Сейчас показывают 1 - 1 из 1
Результатов на странице
Параметры сортировки
- ЭлементАсаблівасці фарміравання матыўна-вобразнага поля паэзіі Вінцэнта Каратынскага(БарГУ, 2022) Брусевіч, А. А.; Brusevich, A. A.Мэта дадзенага артыкула - на прыкладзе праграмнага верша Вінцэнта Каратынскага “Postrzyїyny” («Пастрыжыны») з дэбютнага зборніка “Czem chata bogata, tem rada” («Чым хата багата, тым рада»), разгледзець некаторыя асаблівасці фарміравання матыўна-вобразнага поля паэзіі згаданага аўтара, у тым ліку генезіс салярнага матыву, які адыгрывае важную ролю ў мастацкай сістэме ўсёй творчасці паэта. Ва ўводзінах звернута ўвага на актуальнасць і навуковую навізну даследавання феномену В. Каратынскага з улікам літаратуразнаўчай інтэрпрэтацыі яго паэтычных твораў. У асноўнай частцы прааналізаваны ідэйна-эстэтычныя асновы мастацкага метаду пісьменніка, паказаны прынцыпы эвалюцыі творчай свядомасці гэтага яркага прадстаўніка беларуска-польскага літаратурнага памежжа. У заключэнні сфармуляваны высновы пра заканамернасць фарміравання матыўна-вобразнага поля паэзіі В. Каратынскага ў сістэме эстэтыкі еўрапейскага рамантызму з арыентацыяй на беларускую фальклорную традыцыю. The purpose of this article is, using Vincent Korotynskyʼs poem “Postrzyїyny” from the debut collection “Czem chata bogata, tem rada”, to consider some of the features of the formation of the motive-figurative field in the poetry of the author, including the genesis of the solar motive which plays an important role in the artistic system of the poetʼs work. In the introduction, attention is paid to the relevance and scientific novelty of the study of V. Korotynsky’s phenomenon, taking into account the literary interpretation of his poetic works. In the main part, the ideological and aesthetic foundations of the writerʼs artistic method are analyzed and the principles of the creative consciousness evolution of this outstanding representative of the Belarusian-Polish literary borderland are shown. In the conclusion, the findings are formulated about the formation regularity of the motive-figurative field of V. Korotynskyʼs poetry in the system of European romanticism aesthetics, with a focus on the Belarusian folk tradition.