2024 год Выпуск 15.
Постоянная ссылка для этой коллекции
Просмотреть
Показать 2024 год Выпуск 15. по ключевым словам "educational institutions"
Сейчас показывают 1 - 1 из 1
Результатов на странице
Параметры сортировки
- ЭлементУтварэнне беларускіх гімназій на тэрыторыі Заходняй Беларусі на рубяжы 1910-1920-х гадоў(Барановичи : БарГУ, 2024) Ананька, К. Д.У артыкуле разглядаецца дзейнасць беларускіх актывістаў і арганізацый па адкрыцці сярэдніх навучальных устаноў - беларускіх гімназій. Акцэнтуецца ўвага як на агульных, так і на прыватных абставінах арганізацыі нацыянальнай сярэдняй адукацыі на тэрыторыі міжваеннай Заходняй Беларусі. На аснове прааналізаваных крыніц аўтар зрабіў спробу выявіць асаблівасці іх утварэння і ўмовы функцыянавання ў першыя гады дзейнасці. Упершыню ў беларускай гістарыяграфіі ўздымаецца тэма нерэалізаваных праектаў беларускіх гімназій у мястэчках Свір, Шаркаўшчына, гарадах Глыбокае і Пінск. Робіцца выснова аб цяжкіх умовах арганізацыі беларускіх гімназій, падкрэсліваецца дзейнасць беларускіх арганізацый, жаданне мясцовага насельніцтва, геаграфічны фактар, матэрыяльныя і фінансавыя праблемы, праблемны ўплыў уладаў у гэтым пытанні. The article deals the activities of Belarusian activists and organizations to open secondary educational institutions - Belarusian gymnasiums. Attention is focused on both general and specific circumstances of the organization of national secondary education in the territory of interwar Western Belarus. Based on the analysed sources, the author made an attempt to establish the peculiarities of their formation and conditions of functioning in the first years of their activity. For the first time in Belarusian historiography the author raises the issue of unrealized projects of Belarusian gymnasiums in the towns of Svir, Sharkovshchina, Hlubokoje and Pinsk. The conclusion is made about the difficult conditions of the organization of Belarusian gymnasiums; the activities of Belarusian organizations, the desire of the local population, the geographical factor, material and financial problems, and the problematic influence of the authorities in this matter are emphasized.