Показать по автору "Al-Bdairi Ahmed Madlool Challab"
Сейчас показывают 1 - 1 из 1
Результатов на странице
Параметры сортировки
- ЭлементImages of father and mother in W. Shakespeare’s selected plays: dynamism of development and peculiarities of interpretation(БарГУ, 2022) Al-Bdairi Ahmed Madlool Challab; Аль-Бдайри Ахмед Мадлул ЧаллабThe article discusses the specifics of the interpretation of the images of father and mother in W. Shakespeare’s plays “Richard III” (1597), “Coriolanus” (1608) and “The Tempest” (1623), identifies the main features of these images in the dynamics of their dramatic development, traces the features of their formation in the context of M. Mazur’s theory of character. The features of Shakespeare’s interpretation of the categories of paternity/motherhood are analyzed in the cultural-historical and psychological context. In the plays of W. Shakespeare, many different images of father and mother are presented, but the paradox is that none of them, with rare exceptions, is a model of a good parent. This manifests the tragedy of the discord of the human personality of the late Renaissance with oneself and with the world. В статье рассматривается специфика интерпретации образов отца и матери в избранных пьесах У. Шекспира «Ричард III» (1597), «Кориолан» (1608) и «Буря» (1623), выявляются основные черты данных образов в динамике их драматического развития, а также прослеживаются особенности формирования этих персонажей в контексте теории характера М. Мазура. Анализируются особенности шекспировской трактовки категорий отцовства/материнства в культурно-историческом и психологическом контекстах. В пьесах У. Шекспира представлено множество разных образов отца и матери, но парадокс состоит в том, что никто из них, за редким исключением, не является образцом хорошего родителя, способного наладить правильные взаимоотношения с собственным ребенком. В этом проявляется трагедия разлада человеческой личности эпохи позднего Возрождения с собой и с миром.