Показать по автору "Солахаў, А. В."
Сейчас показывают 1 - 20 из 21
Результатов на странице
Параметры сортировки
- ЭлементTюркизмы в современном белорусском языке: семантика, словообразовательная активность, функционирование в составе фразеологизмов(2017) Солохов, А. В.; Солахаў, А. В.
- ЭлементАдантрапанімічныя прозвішчы, суадносныя з прыналежнымі прыметнікамі, жыхароў Ляхавіцкага раёна(БарГУ, 2009) Высоцкая, С. В.; Солахаў, А. В.
- ЭлементАдонімныя індывідуальна-аўтарскія дзеясловы: утварэнне, семантыка, функцыі(БарГУ, 2014) Солахаў, А. В.
- ЭлементБезасабова-прэдыкатыўныя словы са значэннем суб’ектыўнай ацэнкі ў мове твораў І. Навуменкі(МГПУ им. И. П. Шамякина, 2015) Труш, А. М.; Солахаў, А. В.
- ЭлементВыкарыстанне займальнага матэрыялу пры вывучэнні тэмы «Разрады прыметнікаў»(БарГУ, 2009) Казляк, С. С.; Солахаў, А. В.
- ЭлементЛексічныя паўторы ў мове паэзіі Анатоля Вярцінскага(МГПУ им. И. П. Шамякина, 2013) Губко, В. М.; Солахаў, А. В.У дакладзе аналізуецца адзін з самых пашыраных паўтораў у мове паэзіі А. Вярцінскага – лексічны. Ён шырока выяўляецца ў анафары, эпіфары, анадыплосісе, дыяфары, кальцы, паліптоце, антанаклазе, гемінацыі і іншых стылістычных прыёмах. У розных паэтычных тэкстах, паўтараючыся, слова набывае розныя канатацыйныя прырашчэнні. Лексічны паўтор сэнсава і эмацыянальна ўзмацняе выказванне, надае яму экспрэсіўнасць.
- ЭлементЛексічныя паўторы ў мове паэзіі Анатоля Вярцінскага(МГПУ им. И. П. Шамякина, 2013) Губко, В. М.; Солахаў, А. В.У дакладзе аналізуецца адзін з самых пашыраных паўтораў у мове паэзіі А. Вярцінскага – лексічны. Ён шырока выяўляецца ў анафары, эпіфары, анадыплосісе, дыяфары, кальцы, паліптоце, антанаклазе, гемінацыі і іншых стылістычных прыёмах. У розных паэтычных тэкстах, паўтараючыся, слова набывае розныя канатацыйныя прырашчэнні. Лексічны паўтор сэнсава і эмацыянальна ўзмацняе выказванне, надае яму экспрэсіўнасць.
- ЭлементМарфемны паўтор у мове паэтычных твораў Анатоля Вярцінскага(БарГУ, 2013) Губко, В. М.; Солахаў, А. В.
- ЭлементПараўнанне як вобразна-выяўленчы сродак пры апісанні каханай (паводле мовы лірычных твораў М. Шабовіча)(БарГУ, 2015) Солахаў, А. В.; Шаўчук, І. І.
- ЭлементПараўнанне як вобразна-выяўленчы сродак пры апісанні каханай (паводле мовы лірычных твораў М. Шабовіча)(БарГУ, 2015) Солахаў, А. В.; Шаўчук, І. І.
- ЭлементРытмічна-гукавая і вобразна-выяўленчая арганізацыя беларускіх праклёнаў(МГПУ им. И. П. Шамякина, 2017) Солахаў, А. В.; Ждановіч, В. А.У артыкуле разглядаецца мастацкая выразнасць і сіла эмацыянальнага ўздзеяння беларускіх праклёнаў - народных выслоўяў, якія змяшчаюць пераважна злавесныя прадраканні і пажаданні каму- або чаму-небудзь, - на розум і свядомасць людзей. Гэта ў значнай меры абумоўлена іх рытмічнай і гукавой арганізацыяй, а таксама выкарыстаннем разнастайных троп і стылістычных фігур: персаніфікацыі, параўнанняў, градацыі, анафары, паліптота, анадыплосіса, антытэзы, амфітэзы і інш. В статье рассматривается художественная выразительность и сила эмоционального воздействия белорусских проклятий - народных изречений, содержащие преимущественно зловещие прорицания и пожелания кому - или чему-либо, - на ум и сознание людей. Это в значительной мере обусловлено их ритмической и звуковой организацией, а также использованием разнообразных тропов и стилистических фигур: персонификации, сравнения, градации, анафоры, палиптота, анадиплосиса, антитезы, амфитезы и др. The article is a study of expressiveness and emotional effect of Belarusian curses - folk utterances containing predominantly word prophecies and wishes addressed to somebody or something - оn people‘s mind and consciousness. This is mostly predetermined by their rhythmical and sound organization as well as by the usage of various stylistic devices: personification, comparison, gradation, anaphora, polypitis, anadiplosis, antithesis, amphithesis, etc.
- ЭлементСпосабы ўтварэння індывідуальна-аўтарскіх неалагізмаў у мове твораў Казіміра Камейшы(МГПУ им. И. П. Шамякина, 2015) Солахаў, А. В.; Зельманчук, А. І.Аналізуюцца спосабы ўтварэння індывідуальна-аўтарскіх неалагізмаў у мове твораў Казіміра Камейшы.
- ЭлементСтруктурна-семантычныя асаблівасці антонімаў у мове рамана Барыса Сачанкі «Вялікі лес»(БарГУ, 2013) Дзянішчык, А. А.; Солахаў, А. В.
- ЭлементСтруктурна-семантычныя асаблівасці безасабова-прэдыкатыўных слоў у мове паэм Якуба Коласа(БарГУ, 2013) Сямашка, Д. В.; Солахаў, А. В.
- ЭлементСтруктурна-семантычныя асаблівасці індывідуальна-аўтарскіх прыметнікаў у мове паэтычных твораў Рыгора Барадуліна(БарГУ, 2012) Сяліцкая, В. М.; Солахаў, А. В.
- ЭлементСтылістычныя фігуры, заснаваныя на антонімах, у мове прозы Барыса Сачанкі(МГПУ им. И. П. Шамякина, 2013) Дзянішчык, А. А.; Солахаў, А. В.Аналізуюцца стылістычныя фігуры, заснаваныя на выкарыстанні антонімаў, у мове твораў Б. Сачанкі, выяўляецца іх семантыка, структура, функцыянальныя магчымасці. Найбольш пашырана антытэза з разнастайнымі структурнымі мадыфікацыямі, асноўнымі з якіх выступаюць канструкцыі са злучнікам а. Прыём кантрасту рэалізуецца таксама з дапамогай акратэзы, амфітэзы, дыятэзы, альтэрнатэзы. Умела выкарыстоўваючы іх, празаік стварыў супярэчлівыя і праўдзівыя мастацкія вобразы.
- ЭлементСтылістычныя фігуры, заснаваныя на антонімах, у мове прозы Барыса Сачанкі(МГПУ им. И. П. Шамякина, 2013) Дзянішчык, А. А.; Солахаў, А. В.Аналізуюцца стылістычныя фігуры, заснаваныя на выкарыстанні антонімаў, у мове твораў Б. Сачанкі, выяўляецца іх семантыка, структура, функцыянальныя магчымасці. Найбольш пашырана антытэза з разнастайнымі структурнымі мадыфікацыямі, асноўнымі з якіх выступаюць канструкцыі са злучнікам а. Прыём кантрасту рэалізуецца таксама з дапамогай акратэзы, амфітэзы, дыятэзы, альтэрнатэзы. Умела выкарыстоўваючы іх, празаік стварыў супярэчлівыя і праўдзівыя мастацкія вобразы.
- ЭлементСінанімічныя адзінкі, якія абазначаюць працэс перамяшчэння ў прасторы, у мове твораў І. Шамякіна(2015) Івашка, М. С.; Солахаў, А. В.
- ЭлементФанетыка-арфаграфічныя асаблівасці ў сістэме вакалізму «Ляменту у света убогихъ» 1620 г.(БарГУ, 2009) Дзянішчык, А. А.; Солахаў, А. В.
- ЭлементЧастотнасць ужывання складаназалежных сказаў у рамане У. Караткевіча «Каласы пад сярпом тваім»(БарГУ, 2012) Праневіч, В. У.; Солахаў, А. В.