Показать по автору "Карачун, Т. В."
Сейчас показывают 1 - 2 из 2
Результатов на странице
Параметры сортировки
- ЭлементDoes artificial intelligence endeavor to replace human activity in an educational context?(БарГУ, 2022) Karachun, T. V.; Карачун, Т. В.New algorithm technologies are permeating every aspect of daily life facilitating utility services, as well as providing more advanced security systems. While it is true that Artificial Intelligence (AI) can offer great opportunities, at the same time it is a priority not to underestimate the profound changes that will affect society as a whole and the concerns resulting from them. Within the world of education there is still no widespread application of these techniques: an endeavour should be made to exploit the potential of machine learning techniques to facilitate teachers in analysing the learners’ problem-solving process. Новые разновидности алгоритмов проникают во все аспекты повседневной жизни, облегчая пользование услугами, а также обеспечивая более совершенные системы безопасности. Искусственный интеллект (ИИ) открывает большие возможности, но в то же время нельзя недооценивать значительные изменения, которые затронут общество в целом и связанные с ними проблемы. В сфере образования до сих пор нет широкого применения этих технологий: необходимо попытаться использовать потенциал методов машинного обучения, чтобы помочь учителям в анализе процесса решения проблем учащимися
- ЭлементКросскультурное взаимодействие как условие обучения взрослых иностранному языку(БарГУ, 2020) Пономарёва, Е. И.; Карачун, Т. В.; Ponomariova, Е. I.; Karachun, T. V.В статье анализируется сущность и значение кросскультурного взаимодействия и использование «диалога культур» в процессе обучения иностранному языку взрослых. Рассматривается влияние мотивов на освоение иностранных языков взрослыми обучающимися. Определяются возможности использования различных компонентов культуры страны изучаемого языка в целях более глубокого и осознанного включения слушателей в образовательный процесс. Особое внимание уделяется психолого-педагогическим барьерам, препятствующим успешному обучению взрослых английскому языку, путям их преодоления и использованию коммуникативных правил обучения взрослых. The article analyzes significance and meaning of cross-cultural interaction and usage of “cultural dialogue” in the context of adult foreign language teaching. It is considered the influence of motives on the adult foreign language mastering. It is determined the possibilities of application of various components of the language learning culture in order to introduce the learners into a profound and informed educational process. Particular attention was appealed to the psychological and pedagogical barriers, that can distract adults from sufficient language learning, the ways of their tackling and the usage of communicative rules in adult education.